Évente általában háromszor végez látszólagos hátráló mozgást az égbolton a Merkúr, ami ezúttal a következő menetrend szerint történik.
Augusztus 21-én érte el a Szűz 24. fokát, ahová vissza fog hátrálni, így innentől számoljuk a retrográd árnyék szakaszt.
Szeptember 10-én a Mérleg 9. fokán retrográdba fordul.
Október 2-án a Szűz 24. fokán direktbe fordul.
Október 17-én eléri a Mérleg 9. fokát, ahonnan retrográdba fordult, így idáig számoljuk a retrográd árnyék szakaszt.
Az árnyék kezdő szakasza már indikatív jelzéseket adhatott arra vonatkozóan, milyen témákat lehet szükséges átgondolni/újragondolni, a tényleges hátráló szakaszban konkretizálódhatnak és aktivizálódhatnak a dolgok, majd az árnyék záró szakaszában véglegesítve kiigazításokon mehetnek át. Mint már korábban szó volt róla idén mindegyik alkalommal levegős minőségből hátrál vissza földies minőségbe, így az elméletek, teóriák gyakorlatba ültethetősége, megvalósíthatósága kerülhet ezen periódusokban átgondolásra. Mivel jelen esetben a Mérleg jegyében történik a fordulat, így ez elsősorban kapcsolatainkkal, belső harmóniánkkal, egyensúly kereséssel, diplomáciával kerülhet összefüggésbe. Másfelől, ha felnézünk a csillagos égboltra, akkor azt látjuk, hogy a hátráló mozgás a Szűz csillagképben, annak is a múltból elrugaszkodó lábánál történik, ami a múlt rendezésével, szükség esetén lezárásával függ össze, azaz ellépni, tovább lépni a már idejét múlt minőségeken, dolgokon, illetve rendbe tenni azokat. S mivel a Merkúr nemcsak a megértés, de a megértetés princípiuma is, így adott esetben a fentiek kimondását, kommunikálását is jelezheti, személyes szinten egymás között, mundán értelemben pedig a sajtó és hírek által. Ha tovább vizsgáljuk a retrográdba váltás időpontját, akkor láthatjuk, hogy közvetlenül 3 égitest is érintett a témában (együttállás ill. egy vonalban állás formájában):
1 ) Sötét Hold Lilith, ami a Lilith mítosz középső stációja, amikor Lilith (Ádám első hitvese) nem hajlandó megalkudni az igazságtalansággal, ezért önként elhagyja az Édenkertet és Jahve hiába küldi utána 3 angyalát, nem hajlandó visszamenni és inkább a pusztában maradva „magára veszi” azt az átkot, amit ezért kap. Azaz a mitológiai történet, és a róla elnevezett asztrológiai entitás azt az esetet és a belőle származó belső frusztrációt írja le, amikor nem vagyunk hajlandóak megalkudni akkor sem, ha ezért megítélnek, megszólnak, vagy kiátkoznak és eközben kénytelenek vagyunk feladni „paradicsomi” állapotunkat a pusztáért cserébe (pl.: szankciós politika, amikor LÁTSZÓLAG hátrafelé sül el a fegyver).
2 ) Diadem csillag, a Bereniké Haja csillagkép vezércsillaga, ami a csendben meghozott áldozatok jelölője tekintettel arra, hogy Bereniké királyné legfőbb ékességét, hajkoronáját ajánlja fel áldozatként az isteneknek az oltárra téve annak érdekében, hogy szeretett férje a király épségben hazatérjen a háborúból, s melyet az istenek el is fogadtak, s így került a mítosz szerint az égboltra. Ez a csillagkép a rendezést, rendbe tételt (is) jelölő Szűz fényábrája felett látható, tehát utal arra, hogy a rendbe tétel, rendezés, rendrakás adott esetben érdemi és önkéntes áldozat felajánlásával, meghozatalával jár.
3 ) Anubis a holtak/alvilág (tudatalatti) sakálfejű istene az egyiptomi kozmológiában, aki egyrészt átkíséri a holtakat a túlvilágra, azaz egyféle pszichopomposz/lélekvezető hasonlóan a görög/római Hermész/Merkúrhoz, másrészt Ozirisz ítélőszékének tagjaként részt vesz a szív súlyának lemérésében, azaz mennyire élt az illető a lelkének hívása és a szakrális rend szerint.
Nos… címszavakban: megértés és megértetés, átgondolás és újra gondolás, kapcsolataink, diplomácia, rendezés, rendbe tétel, a múlt és az idejét múlt minőségek lezárása, továbblépés, csakazértis dacolás az egyre nehezebb körülmények ellenére, csendben meghozott áldozatok, ítélőszék előtti megmérettetés szakrális rend illetve deszakralizáció tekintetében, találkozás az alvilág erőivel (úgy is mint a tudattalan és úgy is, mint a mélyállam). Nekem úgy tűnik, mintha megelevenedne a történet napjainkban és nem véletlenül beszélik el őseink mítoszokban a történeteket, mert az itt él köztünk az örök jelenben. Szóval ez az időszak akár alkalmat adhatna arra is, hogy a morállóf@szhimbálás helyett (a kifejezés nem tőlem származik, de tökéletesen leírja azt, ami van), akár a békülés és rendezés irányába tett lépések ideje is lehetne, az áldozatokat pedig meg lehetne hozni ennek érdekében is, nem pedig más érdekek szolgálatában (lásd megszólaló hangok a szankciós politika felülvizsgálatára). Mert míg a látványtechnikai felszínen egyik és másik fél is egymást szorongatja, addig a globális elit terve úthenger módjára halad előre: „Nem lesz semmid és boldog leszel.”
„Azért vannak a háborúk, hogy eltereljék az emberek figyelmét más dolgokról. A háborúknak nincs ennél alapvetőbb oka. Egy háború azért tör ki, mert a Legfelsőbb Kaszt (Mélyállam) elrendeli a háborút. Az egész háború uszító propaganda. Egy háborút addig folytatnak, amíg a Legfelsőbb Kaszt akarja és épp úgy ér véget, ahogy a Legfelsőbb Kaszt leállítja. Bármely háborút, ha vesszük is, annak azért lett vége, mert itt fent azt mondták, hogy ELÉG!
Részlet: Julius Andan – Világ a színfalak mögött (11. lecke A háborúk egyedüli oka) https://www.youtube.com/watch?v=BZ1Vq0TlBIo&t=712s
Ha tovább vizsgáljuk ezt az időszakot, akkor láthatjuk, hogy kb. szeptember közepe és október közepe között újra 1 fokon belül lesz a Szaturnusz-Uránusz teremtő aspektusa (tágabb orbisszal pedig egész ősszel), ami a tavalyi évünket meghatározta és ami a régi és új rend közötti átmenet feszültségekkel teli küzdelmét vagy saját kezünkbe véve a dolgokat teremtő megvalósítását írja le. Amit a p(l)andémia álcája alatt nem sikerült végrehajtani, azt most egy másik felvonás másik színpadán más színészekkel próbálják meg.
A retrográd periódus egy Merkúr-Jupiter szembenállással indul a saját önérvényesítésünk (Kos) illetve a másik érdekeinek figyelembe vételével járó „win-win” szituációt (Mérleg) leíró Kos-Mérleg tengelyen, ami magas szinten hozhatja az analitikus és szintézis útján történő megértést egyszerre, alacsony szinten viszont a nagyotmondás és túlzásokba esés esetét.
Sokat mondó, hogy az őszi-téli napéjegyenlőség (világos és sötét órák egyenlők) napjára esik a Merkúr retrográd periódusaiban mindig fontos szerepet betöltő Nap-Merkúr együttállás. A Merkúr információkat és híreket hoz, visz, miközben beavat minket a dolgokba, a Nap pedig tudatos, cselekvő énünk, szellemiségünk, találkozásukkor pedig tudatára ébredhetünk, beavatást nyerhetünk olyan dolgokba, amelyekre eddig nem vetült fény. Azaz egyfajta ébredést jelezhet a napéjegyenlőségkor a fény és sötétség szimbolikus témájában. Úgy tűnik erőteljesen zajlik a kényszerített ébredés. Már csak azért is, mert a Merkúr (megértés/beavatás) mindkét (hátra és előre) irányváltásakor aspektusba kerül az Erisszel is és a Neptunusszal is. Eris – mint már többször szó volt róla – azokat a fajta drasztikusan megváltozó külső körülményeket írja le, amikor kizökken a kerékvágásból a szekér, felkavarodik a poshadt állóvíz, borul a status quo és már nem folytathatóak a dolgok úgy, mint eddig, ezért lépnünk kell (Merkúr a Szűz múltból ellépő lábánál). Neptunusz pedig egyrészt mundán értelemben a világ uralkodó ideológiai mítoszát írja le, másrészt alacsony szinten a ködösítést és csalódást, ugyanakkor a Merkúr-Neptun kombináció magas szinten a tisztánlátást, amikor átlátunk a szemünk elé vont fátylon és megértjük, hogy valójában minden EGY.
Továbbá azt már említettem, hogy a Szűz csillagkép felett a Bereniké Haja látható, alatta viszont a Serleg/Kehely fényábrája, és amit most a Merkúr oda-vissza bejár retrográd időszaka alatt. Szimbolikusan azt a Szent Grált jelképezi, ami az örök élet italát tartalmazza, azaz az örök és múlhatatlan szakrális értékeket. Talán nem vél-etlen, hogy a megértés és megértetés princípiuma most éppen ezt „választotta” ki arra érdemesnek, hogy oda-vissza összesen háromszor áthaladjon rajta, hogy megértsük mely értékek fontosak az életben. Nem mellesleg ha ránézünk az asztroszkópra, akkor látható, hogy a Serleg/Kehely csillagkép van a legtávolabb a Tejúttól 90 fokra, azaz teremtő aspektusban. Így el is árulja, hogy mi által van lehetőség felmászni az égig érő ég ígérő fára.


